Blogi | Powerpanda Oy

Blogi

Lisätyn todellisuuden hyödyntäminen digimarkkinoinnissa

Nykypäivänä sekä isot että pienet brändit hyödyntävät lisättyä todellisuutta (augmented reality) markkinoinnissa. Lisätty todellisuus nimensä mukaisesti...

Tekoäly on hyvä renki, mutta huono isäntä

Jokainen (internetyhteyden tavoittama) ihminen on päivittäin tekemisissä tekoälyn ja algoritmien kanssa. Tekoäly mahdollistaa yrityksille tehokkaampaa markkinointia...

5 sisältötyyppiä markkinointiin

Potentiaalisten asiakkaiden huomio herätetään kanavasta riippumatta laadukkaalla ja kiinnostavalla sisällöllä. Sisältö on digimarkkinoinnin valuuttaa, mutta välillä...

Sivustolla on ollut kriittinen virhe – Mitäs nyt?

Sivustolla on ollut kriittinen virhe aiheutuu WordPressin kaatumisesta ja sivu eikä sen hallinta aukea. Mikäli virheilmoitus...

Etänä auringossa palmujen alla | osa 3

Digimarkkinoinnin asiantuntijamme, Peetu Viitala lähti joulukuussa 2022 etätöihin Teneriffan auringon alle! Miten etätyöskentely Atlantin saarella sujui...

Etänä auringossa palmujen alla | osa 2

Digimarkkinoinnin asiantuntijamme, Peetu Viitala lähti joulukuussa 2022 etätöihin Teneriffan auringon alle! Miten etätyöskentely Atlantin saarella on...

Traduct ♥ Powerpanda – turkulaisyritykset yhteistyöhön

Mainostoimisto Powerpanda ja käännöstoimisto Traduct aloittavat tiiviin yhteistyön! Traduct Oy on vuonna 1985 perustettu turkulainen käännöstoimisto, ja yritys...

Etänä auringossa palmujen alla | osa 1

Digimarkkinoinnin asiantuntijamme, Peetu Viitala lähti etätöihin Teneriffan auringon alle! Lue alta, millaisia fiiliksiä ja odotuksia Peetulla...

6 tapaa hyödyntää YouTube Shorts -videoita

Lokakuun blogitekstissä käsittelimme YouTube Shorts -videoita ja sitä, miksi niitä kannattaa julkaista. Parhaimmillaan YouTube Shorts -videot...

Mikä YouTube Shorts?

Youtube Shorts -videot ovat samankaltaisia lyhyitä pystysuuntaan kuvattuja videoita, kuin esimerkiksi Instagramin Story ja Reels -videot....

Näin rakennat toimivan ja menestyvän verkkokaupan

Onko sinun jo aika digitalisoida bisneksesi ja siirtyä verkkokauppaan, jolloin tuotteesi tai palvelusi ovat 24/7 ostettavissa?...

Virheitä, joita kannattaa välttää eri somekanavissa vuonna 2022

Sosiaalisen median kanavat kehittyvät jatkuvalla syötöllä. Siksi se, miten toimit somessa muutama vuosi sitten ei välttämättä...

4 vinkkiä hakukoneoptimoinnin tehostamiseen sosiaalisen median avulla

Kun jaat sisältöä sosiaalisessa mediassa, se voi parantaa sivustosi hakukoneoptimointia esimerkiksi lisäämällä orgaanista liikennettä sekä kasvattamalla...

Näin saat julkaisuille eniten näkyvyyttä LinkedInissä

LinkedInin suosio on hurjassa nousussa ja sen odotetaan vain kasvavan kun pandemian jälkeen taloudellinen aktiivisuus nousee...

Miksi ja miten yritysten kannattaa julkaista videoita somessa?

Videot jyrääväät tällä hetkellä kaikissa sosiaalisen median kanavissa. Videot saavat enemmän orgaanista näkyvyyttä ja niihin sitoudutaan...

Google-mainonnan hinta – mitä maksaa Google-mainonta?

Useat Google-mainontaa harkitseva yritykset kysyvät, mitä mainonta maksaa? Kysymys on täysin relevantti, mutta suoraa vastausta on...

CTA – kauppaa kannattaa kysyä myös verkossa

Jokaisessa myyntikoulutuksessa puhutaan aina kaupan kysymisen tärkeydestä – jos myyjä ei tee ostamista mahdollisimman helpoksi tai...

Universal Analytics poistuu käytöstä – on aika vaihtaa uuteen versioon

Universal Analytics on jäämässä historiaan eikä kerää dataa 1.7.2023 jälkeen. Nyt on hyvä hetki ottaa käyttöön...

Google Analytics laiton? Lyhyesti mitä nyt voit tehdä

Euroopan tietosuojaviranomainen on linjannut Google Analyticsin laittomaksi ja tämä onkin aiheuttanut paljon keskusteluja aiheesta ja siitä...

Vaikuttajamarkkinointi B2B-kentällä

Tammikuussa käsittelimme blogissamme digitaalisen markkinoinnin trendejä vuodelle 2022. Yksi esiin noussut trendi oli vaikuttajamarkkinointi B2B-kentällä. Tänään...

Brändiuudistus – miten, milloin ja miksi?

Vahva brändi viestii tehokkaasti yrityksen arvoja ja strategiaa. Hiotun brändi-ilmeen avulla voidaan vaikuttaa voimakkaasti ihmisten mielikuvaan...

Verkkokaupan markkinointi – 5 tapaa ytimekkäästi

Tuliko verkkokauppa pystytettyä ja tuotteet syötettyä? Seuraavaksi varmasti mietit, miten uutta verkkokauppaa tulisi markkinoida ja kasvattaa...

Digitaalisen markkinoinnin trendit 2022

Digitaalinen markkinointi kehittyy ja muuttuu jatkuvasti, Esimerkiksi Forbesin ennusteen mukaan vuosi 2022 saattaa tuoda mukanaan isojakin...

REKRY: Mobiilisovelluskehittäjä

Muut tekee mitä uskaltaa, me mitä halutaan! Yrityksen nuoresta iästä huolimatta, meillä on melkoisen hyviä asiakkaita...

Näin luot toimivan digitaalisen asiakaspolun verkkokauppaasi

Digitaalinen asiakaspolku tarkoittaa asiakkaan toimintoja ja vaiheita, kun hän asioi verkkokaupassasi. Asiakaspolun mallintamisella pyritään tarkastelemaan ostoprosessia...

Vastuullisuudella on merkitystä myös verkkokaupassa

Postin teettämän tutkimuksen mukaan yli puolet (56 %) vastanneista uskoo sellaisten verkkokauppojen menestyvän tulevaisuudessa, jotka miettivät...

Esittelyssä Powerpandan uusi digital marketing specialist, Peetu Viitala

Syyskuussa Powerpandan tiimi kasvoi entisestään, kun mukaan liittyi digimarkkinoinnin taituri, Peetu Viitala. Etelä-Pohjanmaalta kotoisin olevan Peetun...

Millaisen ensivaikutelman yrityksesi antaa?

Nykypäivänä yritykset ja asiakkaat kohtaavat toisensa ensimmäisen kerran verkossa. Siksi ei ole yhdentekevää, millaisen ensivaikutelman esimerkiksi...

Näin kirjoitat hakukoneoptimoitua sisältöä kotisivuillesi

Kotisivuille tai verkkokauppaan ei kannata rustailla ihan mitä sattuu, sillä tekstisisällöllä on paljon merkitystä esimerkiksi hakukoneoptimoinnin...

Tulevaisuus on täällä – Ray-Ban Stories -älylasit

Ray-Ban ja Facebook lanseerasivat yhteistyössä älylasit, jotka tarjoavat käyttäjälle autenttisen tavan ottaa kuvia ja videoita, kuunnella...

Twitter testaa uutta verkkokauppaominaisuutta

SocialMediaToday uutisoi, että Twitter lanseeraa uuden Twitter Commerce -ominaisuuden, joka mahdollistaa nettishoppailun suoraan Twitteristä. Käytännössä uudistus...

3 vinkkiä hakukoneoptimointiin

Näin tehostat kotisivujesi löytymistä Googlen sekä muiden hakukoneiden kautta. 1. Helppokäyttöisyys on kaiken a ja o...

3 vinkkiä TikTok-markkinointiin

TikTokin pineyritysten ratkaisusta vastaava johtaja Becca Sawyer antoi SocialMediaToday-sivuston haastattelussa vinkkejä, joiden avulla yritykset voivat menestyä...

REKRY: Asiakaspäällikkö Turku

Muut tekee mitä uskaltaa, me mitä halutaan! Meillä on avoinna vakituinen työpaikka juuri sinulle, ASIAKKUUSPÄÄLLIKKÖ Turun...

YouTube haastaa TikTokin

Videopalvelu YouTube ilmoitti investoivansa Shorts-videoihin 100 miljoonan dollarin rahastolla. Shorts-videot ovat TikTokin sekä Instagram Reelsien kaltaisia...

REKRY: WP Developer

Muut tekee mitä uskaltaa, me mitä halutaan! Yrityksen nuoresta iästä huolimatta, meillä on melkoisen hyviä asiakkaita...

Instagramin uudet ominaisuudet

Instagram julkaisi heinäkuussa 2021 uudistuksia, joilla pyritään suojaamaan palvelun nuoria käyttäjiä.  Tästä eteenpäin uusille alle 16-vuotiaille...

Miksi myös B2B-puolen yritysten kannattaa panostaa somemarkkinointiin?

”No ku me ollaan tämmönen B2B-puolen yritys, ei me tehdä somella mitään, ku ei meidän asiakkaat...

5 vinkkiä kriisiviestintään

Sattuiko moka? Julkaisiko tyytymätön asiakas yrityksestäsi negatiivisen palautteen julkisesti? Syntyikö somekohu? Sosiaalisessa mediassa viestitään nopealla tahdilla...

Näin saat ihmiset sitoutumaan markkinointiisi

Miten saat ihmiset sitoutumaan markkinointiisi, kuten esimerkiksi lukemaan artikkeleja, katsomaan videoita sekä jakamaan somepostauksia? Vastaus löytyy...

Digitaalisen markkinoinnin lyhenteet

CTA, KPI, CPC, WTF? Digitaalisesta markkinoinnista puhuttaessa käytetään paljon lyhenteitä ja termejä, jotka voivat aluksi mennä...

Näin otat vaikuttajamarkkinoinnin haltuun

Vaikuttajamarkkinointi on yksi nykypäivän nopeimmin kasvavista markkinoinnin trendeistä ja onnistuessaan se tuottaa vaikuttavia tuloksia ja kassakoneen...

”Siis mikä TikTok? Eiks se oo joku teinien tanssivideojuttu?”

Kyllä sieltä niitäkin löytyy, mutta TikTok on myös paljon muuta! Yksinkertaisuudessaan se on lyhyiden videoiden jakamiseen...

Näin luot toimivan sisältöstrategian

Sisältöstrategia, markkinointisuunnitelma, julkaisukalenteri – rakkaalla lapsella on monta nimeä! Kutsut sitä sitten miksi vaan, tärkeintä on,...

REKRY: Digital Marketing Specialist

Muut tekee mitä uskaltaa, me mitä halutaan! Haluatko mukaan tekemään siistejä juttuja uuteen digialan yritykseen? Ensimmäisinä...

Näin kirjoitat selkeän ja ytimekkään blogitekstin

Aloita valitsemalla ajankohtainen ja puhutteleva aihe. Selaa päivän uutisia tai tarkastele alallasi käytävää keskustelua ja mieti,...

REKRY: Full Stack Developer kaksi paikkaa

Muut tekee mitä uskaltaa, me mitä halutaan! Haluatko mukaan tekemään siistejä juttuja uuteen digialan yritykseen? Ensimmäisinä...

Nuoret toivovat sosiaaliselta medialta pehmeitä arvoja sekä keskinäistä kunnioitusta

Lasten ja nuorten säätiö selvitti yhdessä TietoEVRY:n kanssa, mitä nuoret toivovat sosiaaliselta medialta tulevaisuudessa. Tutkimusten mukaan...

Facebook pyrkii taklaamaan väärän tiedon levittämistä uudella ominaisuudella

Facebookia on vuosien aikana arvosteltu paljon siitä, että se on helppo kanava valeuutisten ja muun väärän...

Mitä kaikkea brändi-ilmeeseen kuuluu?

Tunnistavatko ihmiset sinun brändisi helposti ja nopeasti? Tiedätkö miltä yrityksesi näyttää ulospäin? Visuaalisen brändi-ilmeen tavoite on...

Facebook haastaa hittisovellus Clubhousen

Facebook uutisoi julkaisevansa lähikuukausina Live Audio rooms -palvelun, jossa käyttäjät voivat keskustella äänen kanssa erilaisissa “huoneissa”...

Julkaisuideoita sosiaaliseen mediaan

Kun kirjoittaa, kuvaa ja suunnittelee somejulkaisuja työkseen, voi ajoittain tulla sellaisia hetkiä kun ei meinaa keksiä...

Miten Applen uusi iOS 14.5-päivitys vaikuttaa Facebook- ja Instagram-mainontaan?

Mistä iOS 14.5-päivityksessä on kyse? Applen laitteisiin on tänä keväänä tulossa käyttöjärjestelmäpäivitys, jonka seurauksena jokaiselle sovellukselle...

Esittelyssä Powerpandan uusi myyntijohtaja ja osakas, Janne Oksa!

Pääsiäisen jälkeen Powerpandan tiimi kasvoi, kun myyntijohtajan ja osakkaan saappaisiin astui digimarkkinointialan konkari, Janne Oksa. Janne...

Vastuullisuus liiketoiminnassa ja markkinoinnissa

“Arvopohjaisesta viestinnästä” on puhuttu jo vuosikausia eikä se missään nimessä ole vain kaunista sanahelinää. Sen lisäksi,...

Mikä on Clubhouse-hittisovellus?

Viime vuoden huhtikuussa perustettu, nyt jo yli miljardin dollarin arvoiseksi arvioitu Clubhouse-audioviestintäkanava on kasvanut alle vuodessa...

Miten Instagramin algoritmi toimii?

Aiemmin Instagram näytti käyttäjille julkaisuja kronologisessa järjestyksessä eli viimeisin julkaisu näkyi käyttäjälle ensimmäisenä. Nykyään algoritmi kuitenkin...

7 asiaa, joita yrityksen ei koskaan kannata tehdä sosiaalisessa mediassa

Monesti kirjoitetaan blogipostauksia siitä, mitä kannattaa tehdä, jotta menestyy sosiaalisessa mediassa, mutta mitä virheitä somessa kannattaa...

Miten tulee toimia, jos sometilisi yritetään kaapata?

Viime vuosina erilaiset huijaus- ja kaappausyritykset ovat yleistyneet sosiaalisessa mediassa. Miten pidät omat sometilisi turvassa? Tilin...

Näin rakennat menestyksekkään YouTube-kanavan

Viime viikolla käsittelimme blogissamme YouTuben eri mainosvaihtoehtoja. Tällä viikolla jatkamme videoiden maailmassa ja pohdimme, miten rakennat...

YouTube-mainosvaihtoehdot 2021

Tiesitkö, että YouTube on heti Googlen jälkeen maailman toiseksi suosituin sivusto sekä hakukone? YouTubea käyttää yli...

Livelähetykset sosiaalisessa mediassa

Koronan myötä livelähetykset ovat saaneet suuren suosion sosiaalisen median kanavissa. Yksinkertaisimmillaan livelähetyksen voi järjestää esimerkiksi Instagramin...

Markkinoijan muistilista vuodelle 2021

Uusi vuosi tuo mukanaan uusia mahdollisuuksia! Tässä yrityksille markkinoinnin muistilista vuodelle 2021: Päivitä strategia Onko yrityksesi...

Verkkokaupan tärkeimmät ominaisuudet

Verkkokauppaa suunnitellessa saattaa iskeä valinnan vaikeus, sillä erilaisia ratkaisuja ja vaihtoehtoja on tarjolla paljon. Miltä verkkokaupan...

Resepti onnistuneeseen ja rentouttavaan joululomaan

Joulu on rauhoittumisen ja levon aikaa. Monet paahtavat koko vuoden töiden parissa tukka pitkänä kunnes viimein...

Toimiva sisältömarkkinointi

Sisältömarkkinointi on yksi tämän hetken yleisimmistä markkinoinnin keinoista, mutta miten sitä tehdään ja toteutetaan menestyksekkäästi? Sisältömarkkinointi...

Digitaalisen markkinoinnin trendit 2021

Vuosi 2020 lähestyy loppuaan (vihdoinkin) ja on aika kääntää katse tulevaan. Millaisia digitaalisen markkinoinnin trendejä on...

Asiakaspalvelu sosiaalisessa mediassa

Asiakkaamme pohtivat ajoittain, miten sosiaalisessa mediassa tulisi toimia asiakaspalvelun näkökulmasta. Miten esimerkiksi somepostauksiin tuleviin kommentteihin kannattaisi...

Kolme vinkkiä hyvään logoon!

Oletko perustamassa uutta yritystä tai valmistelemassa brändiuudistusta? Yksi yrityksen tärkeimmistä visuaalisista elementeistä on logo ja siksi...

Innovaatioseteli 5000 € markkinoinnin tai softamäärittelyn tueksi

Powerpanda on hyväksytty Business Finlandin toimesta innovaatiosetelin palveluntarjoajaksi. Jos sinulla on mielessä uusi tuote tai palvelu...

Hakukoneoptimointi turku, Lounas turku, mainostoimisto turku, autohuolto turku – viisi kysymystä ja vastausta hakukoneoptimoinnista

Hakukoneoptimointiin panostaminen kannatta aina, ehkäpä löysit itsesi tälle sivustolle hakukoneoptimointi turku -hakusanalla? Katso valmiit pakettimme ja...

Tarinat toimivat aina!

Olipa kyseessä sitten mikä tahansa vaikuttamisen keino, tarinat toimivat aina! Tyttärelleni kerron usein tarinan kautta miten...