Verkkokauppaa suunnitellessa saattaa iskeä valinnan vaikeus, sillä erilaisia ratkaisuja ja vaihtoehtoja on tarjolla paljon. Miltä verkkokaupan tulisi näyttää? Miten tuotetekstit kannattaa kirjoittaa? Mitä muuta sisältöä verkkokaupassa kannattaa olla? Tässä 4 vinkkiä menestyvän verkkokaupan käynnistämiseen:
1. Toimiva alusta Erilaisia verkkokauppa-alustoja on tarjolla niin paljon kuin jaksaa googlettaa. Valitse sellainen verkkokauppa-alusta, jota on helppo käyttää ja joka on skaalattavissa sinun yrityksesi tarpeiden mukaiseksi.
2. Selkeä visuaalinen ilme Verkkokaupan visuaaliseen ilmeeseen kannattaa panostaa. Yksinkertaisuus on aina kaunista ja helpottaa ostamista. Satsaa hyviin tuotekuviin sekä selkeisiin, hakukoneoptimoituihin tuotekuvauksiin ja muihin tarvittaviin teksteihin.
3. Ostamisen helppous Huolehdi, että verkkokaupasta ostaminen on yhtä helppoa sekä tietokoneella että puhelimella. Poista kaikki mahdolliset ostamisen esteet kuten esimerkiksi ylimääräisten kaavakkeiden täytöt. Asiakaspalvelun tulee olla laadukasta ja nopeaa, jos asiakkaalla ilmenee verkkokaupan kanssa jotain haasteita tai hänelle tulee jotain kysyttävää.
4. Verkkokaupan markkinointi Harva löytää ostoksille verkkokauppaasi ilman toimivaa markkinointia. Siksi verkkokaupalle kannattaa luoda joko oma markkinointistrategia tai sillä tulee olla selkeä rooli ja oma tavoite jo olemassa olevassa strategiassa. Kuinka paljon esimerkiksi somekanavistasi ohjataan liikennettä verkkokauppaan? Mitä muita markkinointikanavia kannattaa käyttää? Minkälainen budjetti sinulla on verkkokaupan markkinointia varten?
Oletko suunnittelemassa uuden verkkokaupan käynnistämistä tai kehittämässä vanhaa? Ota yhteyttä, niin katsotaan, miten voimme olla avuksi!
Janne janne@powerpanda.fi 040 738 4453
PS. Tutustu myös valmiiseen verkkokauppa-alustaamme https://demokauppa.powerpanda.fi. Sen käyttöliittymä on pitkän verkkokauppakokemuksemme pohjalta tehty myymään!
This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Strictly Necessary Cookies
Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.