Verkkokauppaa suunnitellessa saattaa iskeä valinnan vaikeus, sillä erilaisia ratkaisuja ja vaihtoehtoja on tarjolla paljon. Miltä verkkokaupan tulisi näyttää? Miten tuotetekstit kannattaa kirjoittaa? Mitä muuta sisältöä verkkokaupassa kannattaa olla? Tässä 4 vinkkiä menestyvän verkkokaupan käynnistämiseen:
1. Toimiva alusta
Erilaisia verkkokauppa-alustoja on tarjolla niin paljon kuin jaksaa googlettaa. Valitse sellainen verkkokauppa-alusta, jota on helppo käyttää ja joka on skaalattavissa sinun yrityksesi tarpeiden mukaiseksi.
2. Selkeä visuaalinen ilme
Verkkokaupan visuaaliseen ilmeeseen kannattaa panostaa. Yksinkertaisuus on aina kaunista ja helpottaa ostamista. Satsaa hyviin tuotekuviin sekä selkeisiin, hakukoneoptimoituihin tuotekuvauksiin ja muihin tarvittaviin teksteihin.
3. Ostamisen helppous
Huolehdi, että verkkokaupasta ostaminen on yhtä helppoa sekä tietokoneella että puhelimella. Poista kaikki mahdolliset ostamisen esteet kuten esimerkiksi ylimääräisten kaavakkeiden täytöt. Asiakaspalvelun tulee olla laadukasta ja nopeaa, jos asiakkaalla ilmenee verkkokaupan kanssa jotain haasteita tai hänelle tulee jotain kysyttävää.
4. Verkkokaupan markkinointi
Harva löytää ostoksille verkkokauppaasi ilman toimivaa markkinointia. Siksi verkkokaupalle kannattaa luoda joko oma markkinointistrategia tai sillä tulee olla selkeä rooli ja oma tavoite jo olemassa olevassa strategiassa. Kuinka paljon esimerkiksi somekanavistasi ohjataan liikennettä verkkokauppaan? Mitä muita markkinointikanavia kannattaa käyttää? Minkälainen budjetti sinulla on verkkokaupan markkinointia varten?
Oletko suunnittelemassa uuden verkkokaupan käynnistämistä tai kehittämässä vanhaa? Ota yhteyttä, niin katsotaan, miten voimme olla avuksi!
Jenni
jenni@powerpanda.fi
040 738 4453
PS. Tutustu myös valmiiseen verkkokauppa-alustaamme https://demokauppa.powerpanda.fi. Sen käyttöliittymä on pitkän verkkokauppakokemuksemme pohjalta tehty myymään!