Digimarkkinointi

Digimarkkinointi

Uskomme 100% mitattavissa olevaan digitaaliseen markkinointiin, jota tukee perinteinen markkinointi.

Oletko muuten huomannut, että rakas naapurimaamme Ruotsi ja siellä asuvat ruotsalaiset ovat aika velikultia markkinoimaan ja luomaan globaaleja brändejä? Tässä me suomalaiset olemme paljon perässä, mutta saavutamme koko ajan.

Ero näkyy erityisesti markkinoinnin panostuksissa: Kun Suomessa aletaan miettiä uuden tuotteen luomista tehdään budjetti, jossa 80% menee tutkimukseen ja tuotekehitykseen (R&D) ja loput 20% markkinointiin / brändäämiseen – näin karkealla matematiikalla.

Ruotsissa lukemat tehdään samalla tavalla, mutta päinvastoin. Jos Suomessa yrityksellä menee huonosti, uskallan sen verran yleistää, että markkinointibudjetti joutuu ruosteisen viilan alle ensimmäisten joukossa. Ruotsissa taas sopivasti yleistäen, revitään viimeisetkin sentit maton alta ja panostetaan markkinointiin, jolla toivotaan noustavan suosta.

Google-mainonta

Tiedätkö, mikä on kaikkein  vähiten katsotuin nettisivu?

Vastaus: Googlen hakutulosten toinen sivu.

Siksi yrityksen kotisivujen sijoitus hakukoneiden ensimmäisellä sivulla on erittäin tärkeää, sillä vain murto-osa selaajista siirtyy hakutulosten toiselle sivulle. Jos haluat saada kotisivuillesi lisää kävijöitä, kasvattaa myyntiä tai saada enemmän yhteydenottoja, kannattaa ehdottomasti panostaa tehokkaaseen hakusanamarkkinointiin. 

Hakusanamainonta, eli toiselta nimeltään SEM = Search Engine Marketing, on yksi tehokkaimmista ja tärkeimmistä digimarkkinoinnin työkaluista. Se tarkoittaa kohdistettua mainontaa ihmisille, jotka ovat kiinnostuneet tietyistä tuotteista, palveluista tai aiheesta. Hakusanamainonta on kustannustehokkain digimarkkinoinnin keino ja helpon mitattavuuden ansiosta sen tulokset on nähtävissä nopeasti. Meiltä saat Google AdWords-paketin juuri sinun yrityksesi tarpeisiin!

Hakusanamainonnan kulmakivi on löydettävyys eli jos potentiaalinen asiakas etsii tietoa sinun tuotteisiisi tai palveluihisi liittyen, Google tarjoaa hänelle sinun yrityksesi valikoimaa ja kotisivuja eikä kilpailijan. Iso osa nykypäivän kaupankäynnistä tapahtuu netissä, joten jotta et jää kilpailijoiden jalkoihin, kannattaa hakusanamainonta ottaa käyttöön viimeistään nyt.

Hakusanamainonnalle tulee aina asettaa selkeät tavoitteet sekä seurannat analyticsiin, joiden perusteella mainonnan tuloksia on helpompi todeta. Analysoimme saatua dataa ja tuloksia, ja kehitämme mainontaa saadun konversiodatan perusteella. Näin saamme mahdollisimman tehokkaasti juuri samanlaista tuottavaa liikennettä ohjattua vieläkin enemmän sivustoille. Raportoimme asiakkaillemme mainonnan tuloksia kuukausittain.

Selkeä blogitarjous

Kaikki lähtee markkinointistrategiasta

Tuntuuko joskus siltä, että mainoksia, somepäivityksiä ja “whatsoever” läiskitään menemään miten sattuu, ilman sen suurempaa suunnitelmallisuutta? Tämä tulisi lopettaa heti, koska se on ajan ja rahan tuhlaamista.

Pyydä Powerpanda avuksesi, ja toteutetaan selkeä vuosikello ja markkinointisuunnitelma esimerkiksi somea tai koko markkinointia varten.

Lähdemme aina liikkeelle siitä, että ymmärrämme liiketoimintasi sekä miten teiltä ostetaan ja miten ostajan polku muotoutuu. Markkinointistrategiassa kartoitamme aluksi yrityksen nykytilanteen ja millaisia tuloksia ollaan tähän asti saatu markkinoinnilla aikaiseksi. Sen jälkeen kiteytämme  yrityksen kohderyhmät ja ydinviestin, jonka jälkeen määrittelemme markkinoinnin tavoitteet, sopivat markkinointikanavat sekä budjetin. Lopuksi valitsemme mittarit sekä seurannat tavoitteiden mukaisesti ja luomme markkinoinnin vuosikellon.
Tarvittaessa voimme toteuttaa markkinoinnin ja esimerkiksi some-päivitykset täysin tai voimme kouluttaa henkilöstönne esimerkiksi hyödyntämään markkinointiautomaatiota. Markkinoinnin tueksi voidaan hyödyntää myös dataa, jolloin arvailun ja hyvien arvauksien sijaan voidaan perustaa markkinointi faktapohjaiseen tietoon ja tiedolla johtamiseen.

Markkinointisuunnitelman eli markkinointistrategian tekoon, voit hyödyntää myös innovaatioseteliä, jolloin laskutamme Business Finlandia työstä 4000 € ja maksettavaksenne jää 1000 €.

Some

Suunnittelemme ja toteutamme yhteistyössä asiakasyrityksen edustajan kanssa kokonaisvaltaisen Some-markkinoinnin kokonaisuuden. Asiakasyrityksen edustaja osallistuu sisältöworkshoppiin, hyväksyy sisältösuunnitelman lopullisen sisällön ehdotustemme pohjalta sekä valitsee yritykselle sopivimman toteutuspaketin. Suunnittelupalvelut ovat kertaluonteisia projekteja ja valitusta toteutuspaketista tehdään minimissään kolmen (3) kuukauden määräaikainen sopimus.

Facebook-markkinoinnin suunnittelupalvelut:

  • Facebook-markkinoinnin sisältöworkshop 400 €
  • Tämän pohjalta määritellään kohderyhmät, sisältöteemat ja suunnitellaan kaksi (2) ensimmäistä julkaisua. 
    • Facebook-markkinoinnin sisältökalenterin laadinta 950€ 
      • Sisältökalenteri (mainokset ja postaukset) seuraavalle kuuden (6) tai kahdentoista (12) kuukauden ajanjaksolle sisältö-workshopin pohjalta.
      • Tämä antaa raamit sisältötekemiselle.

Sosiaalisen median sisältökalenterin rakenne:

  • ajankohta: kuukausi, viikko, päivä ja kellonaika
  • kanava
  • aihe
  • toteuttaja
  • hyväksyjä
  • sponsorointi
  • status: työn alla / hyväksynnässä / hyväksytty / ajastettu / julkaistu

Somepaketti 1

350 € / KK

  • Jatkuva tuotemainonta (max. 4 uutta tuotemainosta kk)
  • Laadukkaat sisällöt (max. 4 postausta kk)
  • Mediabudjetti sovitaan erikseen

Tilaa »

Somepaketti 2

525 € / KK

  • Jatkuva tuotemainonta (max. 6 uutta tuotemainosta kk)
  • Laadukkaat sisällöt (max. 6 postausta kk)
  • Mediabudjetti sovitaan erikseen

Tilaa »

Somepaketti 3

700 € / KK

  • Jatkuva tuotemainonta (max. 8 uutta tuotemainosta kk)
  • Laadukkaat sisällöt (max. 8 postausta kk)
  • Mediabudjetti sovitaan erikseen

Tilaa »

Googlepaketti 1

500 € / KK

  • Media 300 €, työ 200€
  • Arvioitu liikenteen lisäys 300 istuntoa (1€/CPC)
  • Manuaalinen kuukausiraportti tuloksista, ehdotus toimenpiteistä ja muutokset

Tilaa »

Googlepaketti 2

750 € / KK

  • Media 450 €, työ 300€
  • Arvioitu liikenteen lisäys 450 istuntoa (1€/CPC)
  • Manuaalinen kuukausiraportti tuloksista, ehdotus toimenpiteistä ja muutokset

Tilaa »

Googlepaketti 3

1000 € / KK

  • Media 600 €, työ 400€
  • Arvioitu liikenteen lisäys 600 istuntoa (1€/CPC)
  • Manuaalinen kuukausiraportti tuloksista, ehdotus toimenpiteistä ja muutokset

Tilaa »

Tilaa digimarkkinointia

Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Mikäli valmiista palvelupaketeista ei löydy sopivaa, räätälöimme tarpeisiinne sopivan kokonaisuuden.