Tiesitkö, että YouTube on heti Googlen jälkeen maailman toiseksi suosituin sivusto sekä hakukone?

YouTubea käyttää yli 2 miljardia kirjautunutta käyttäjää kuukaudessa ja videoita katsotaan yli miljardi tuntia pelkästään yhden päivän aikana. Joka minuutti YouTubeen ladataan uutta sisältöä yli 500 tunnin edestä.

On sanomattakin selvää, että jos et ole vielä kokeillut YouTube-mainontaa, sitä kannattaa ehdottomasti harkita! YouTube tarjoaa mainostajille seuraavanlaisia vaihtoehtoja:

Video Ads eli videomainokset

Videomainokset näkyvät joko ennen katsojan valitsemaa YouTube-videota (pre-roll), videon keskellä (mid-roll) tai videon lopuksi (post-roll). Mainostaja voi valita kahdesta vaihtoehdosta videon ohitettavuuteen liittyen:

Ohitettava mainos: Videomainoksen pituudella ei ole rajoitusta, mutta katsoja voi ohittaa mainoksen 5 sekunnin jälkeen. Mainostajaa veloitetaan silloin, jos käyttäjä katsoo mainosta yli 30 sekuntia tai klikkaa sitä.

Ei-ohitettava mainos: Jos videomainos ei ole ohitettavissa, sen pituus voi olla enintään 15 sekuntia ja mainostajaa veloitetaan videomainoksen näyttökertojen mukaan.

Video Discovery -mainokset

Video Discovery sopii parhaiten mainostajalle, joka haluaa promota omia videoitaan ja tuottamaansa sisältöä YouTubessa. Mainokset näkyvät käyttäjille esimerkiksi YouTuben videosuosituksissa, hakutuloksissa sekä mobiilissa etusivulla ja ne houkuttelevat käyttäjiä klikkaamaan YouTube-videotasi. Mainostajaa veloitetaan vain silloin, jos käyttäjä klikkaa mainosta.

Bumper Ads eli puskurimainokset

Puskurimainokset toimivat samoin kuin videomainokset eli ne näkyvät joko videon alussa, keskellä tai lopussa. Puskurimainokset ovat vain huomattavasti lyhyempiä eli maksimissaan 6 sekunnin mittaisia eikä käyttäjällä ole mahdollisuutta ohittaa niitä. Mainostajaa veloitetaan puskurimainoksen näyttökertojen perusteella. 

Outstream-mainokset

Outstream-mainokset ovat mobiililaitteille tarkoitettuja mainoksia, joita näytetään YouTuben ulkopuolella eli Googlen videokumppaneiden sivustoilla. Mainokset näkyvät esimerkiksi bannereissa, välimainoksissa, in-feed-mainoksissa sekä natiivimainoksissa. Outstream-mainosten avulla voidaan saavuttaa laajempaa yleisöä sekä potentiaalista asiakaskuntaa. Mainostajaa veloitetaan kun käyttäjä on katsonut videota vähintään kaksi sekuntia.

Masthead-mainokset

Masthead-mainokset sopivat esimerkiksi uuden tuotteen tai palvelun lanseeraamiseen, sillä niiden avulla voit tavoittaa suuren yleisön lyhyen ajan sisällä. Masthead-mainoksia voi käyttää ainoastaan virallisen Google-myyjän kautta ja mainostajaa veloitetaan kiinteän päiväkohtaisen hinnan mukaan.

Kaipaatko apua YouTube-mainontaan? Soita tai laita viestiä, autamme sinua mielellämme!

Effiina
0440787425
effiina@powerpanda.fi

Kategoriat: Markkinointi

0 kommenttia

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *