X-varuste on kotimainen turvatuotteiden sekä ulkoilu- ja ammuntavarusteiden maahantuontiin sekä myyntiin erikoistunut yritys. Verkkokaupan lisäksi yrityksellä on myymälä Turun Itäharjulla.
“X-varusteen toiminta alkoi pienenä turva-alan varustekauppana Turun keskustassa. Vuonna 2016 muutimme nykyisiin tiloihin Kalevantielle ja tuotevalikoima laajentui vähitellen ulkoilun- ja vapaa-ajan tuotteisiin sekä toiminnallisen ammunnan varusteisiin. Vuonna 2020 aloimme maahantuoda Helikon-Texin tuotteita”, kertoo X-varusteen myymäläpäällikkö, Emil Gustafsson.
Powerpandan ja X-varusteen välinen yhteistyö alkoi vuonna 2021, kun X-varusteen emoyhtiön, X-sec Groupin kotisivut uudistettiin ja siirrettiin Powerpandalle ylläpitoon. Samalla huomattiin, että myös X-varusteen sivut tarvitsivat korjaustoimenpiteitä, etenkin mobiilioptimoinnissa.
Sivuston kunnostuksen jälkeen Powerpanda auttoi X-varusteen verkkokaupan uudistamisessa. Sivuille lisättiin tuotekuvia ja -tekstejä sekä luotiin integraatio toiminnanohjaukseen, jotta varastosaldot kulkisivat jouhevasti kahden eri järjestelmän välillä. Uusi verkkokauppa julkaistiin maaliskuussa 2023 ja sen jälkeen Powerpanda on tehnyt X-varusteelle muun muassa Google Shoppingia, hakusanamainontaa, sisällöntuotantoa sekä tietenkin verkkokaupan kehittämistä.
Uuden verkkokaupan tavoite oli parantaa verkkokaupan toimivuutta ja sitä kautta koko palvelukokemusta asiakkaan näkökulmasta. Yhteistyö on saanut kiitosta molempien yritysten puolelta.
“Viestintä ja kommunikointi on ollut erityisen toimivaa – jos huomaan sivuilla jonkin ongelman tai mieleeni tulee jokin uusi kehitysidea, pyyntöihini ja toiveisiini reagoidaan nopeasti”, Gustafsson kertoo.
Yhteistyön odotetaan jatkuvan vielä pitkään
“Ei ole mitään syytä vaihtaa, koska hommat toimii ja kaikki digimarkkinoinnin palvelut saadaan samasta paikasta. Se tekee esimerkiksi kommunikaatiosta helppoa, kun tiedän kenelle laitan viestiä, jos tulee ongelmia tai kehitysideoita”, Gustafsson toteaa.
“Verkkokauppabisneksen kehittäminen vaatii rohkeutta kokeilla erilaisia asioita, jotta tiedetään mikä toimii ja mikä ei. X-varusteen tiimillä on alusta asti ollut ennakkoluuloton asenne verkkokaupan kehittämiseen, jonka ansiosta olemme pystyneet kunnolla testaamaan ja panostamaan sellaisiin asioihin, jotka on todettu toimiviksi”, kertoo Powerpandan vastaava digitaalisen markkinoinnin spesialisti, Juuso Anteroinen.
Millaisille yrityksille Gustafsson suosittelisi Powerpandan palveluja?
“Kaikille, jotka edes harkitsevat tarvitsevansa uudet kotisivut, saati verkkokaupan.”