Videopalvelu YouTube ilmoitti investoivansa Shorts-videoihin 100 miljoonan dollarin rahastolla.
Shorts-videot ovat TikTokin sekä Instagram Reelsien kaltaisia lyhyitä videoita. Rahaston avulla palkitaan Shorts-videoiden sisällöntuottajia ja tavoitteena on kasvattaa sisällöntuottajien määrää ja saada lisää alkuperäistä materiaalia alustalle. Mikäli sisällöntuottaja haluaa osansa rahastosta, ehtona on on, että tuotettujen videoiden täytyy olla kokonaan hänen omiaan. Tekijänoikeuslinjaus onkin suurin ero TikTok- ja Reels-videoihin verrattuna.
Aluksi Shorts-palkkiot otetaan käyttöön kymmenessä maassa: Yhdysvalloissa, Isossa-Britanniassa, Venäjällä, Brasiliassa, Indonesiassa, Intiassa, Meksikossa, Nigeriassa, Etelä-Afrikassa sekä Japanissa.
Ensimmäiset palkkiot maksetaan jo tämän vuoden elokuussa ja ne ovat suuruudeltaan 100-10000 dollaria, joten suosituimmilla sisällöntuottajilla on mahdollisuus tienata videoillaan todella hyvin.
Tarvitsetko lisäkäsiä digimarkkinointiin? Ota yhteyttä niin katsotaan, miten voimme olla avuksi!
Jenni
040-7558816
jenni@powerpanda.fi