YouTube-mainonta
YouTube -mainonta kasvattaa suosiotaan
Kasvata tunnettuutta perinteistä TV-mainontaa edullisemmin maailman toiseksi suosituimmassa hakukoneessa. YouTube-mainonta kasvattaa voimakkaasti suosiotaan ja sillä tarkoitetaan ennen videoita ja kesken videota näkyviä videomainoksia. Mainonnan hinta on yllättävän edullista ja myös tehokasta!
Suurin YouTube-mainonnan etu on ehdottomasti kohdistettavuus. Kohdistusta pystyy tekemään esimerkiksi sukupuolen, iän, käyttäjän sijainnin perusteella tai aihekohdennuksella. Mainoksia on mahdollista kohdistaa myös videon aiheen perusteella, esimerkiksi hotellin mainosvideota voidaan näyttää käyttäjän etsiessä matkustuskohteeseen liittyviä videoita YouTubessa.
Olemme apunanne oikean mainosmuodon, videosisällön tuotannossa ja tehokkaan kohdennuksen valinnassa!
Olemme erikoistuneet myös YouTube-optimointiin, jolla YouTuben hakutuloksissa haetaan mahdollisimman hyviä sijoituksia.
Oikean mainosmuodon valitseminen YouTube-mainonnassa
YouTuben mainosmuodoista voi mainostaja valita itselleen sopivimman vaihtoehdon seuraavista:
Video Ads eli videomainokset
Videomainokset näkyvät joko ennen katsojan valitsemaa YouTube-videota (pre-roll), videon keskellä (mid-roll) tai videon lopuksi (post-roll). Mainostaja voi valita kahdesta vaihtoehdosta videon ohitettavuuteen liittyen:
Ohitettava mainos: Videomainoksen pituudella ei ole rajoitusta, mutta katsoja voi ohittaa mainoksen 5 sekunnin jälkeen. Mainostajaa veloitetaan silloin, jos käyttäjä katsoo mainosta yli 30 sekuntia tai klikkaa sitä.
Ei-ohitettava mainos: Jos videomainos ei ole ohitettavissa, sen pituus voi olla enintään 15 sekuntia ja mainostajaa veloitetaan videomainoksen näyttökertojen mukaan.
Video Discovery -mainokset
Video Discovery sopii parhaiten mainostajalle, joka haluaa promota omia videoitaan ja tuottamaansa sisältöä YouTubessa. Mainokset näkyvät käyttäjille esimerkiksi YouTuben videosuosituksissa, hakutuloksissa sekä mobiilissa etusivulla ja ne houkuttelevat käyttäjiä klikkaamaan YouTube-videotasi. Mainostajaa veloitetaan vain silloin, jos käyttäjä klikkaa mainosta.
Bumper Ads eli puskurimainokset
Puskurimainokset toimivat samoin kuin videomainokset eli ne näkyvät joko videon alussa, keskellä tai lopussa. Puskurimainokset ovat vain huomattavasti lyhyempiä eli maksimissaan 6 sekunnin mittaisia eikä käyttäjällä ole mahdollisuutta ohittaa niitä. Mainostajaa veloitetaan puskurimainoksen näyttökertojen perusteella.
Outstream-mainokset
Outstream-mainokset ovat mobiililaitteille tarkoitettuja mainoksia, joita näytetään YouTuben ulkopuolella eli Googlen videokumppaneiden sivustoilla. Mainokset näkyvät esimerkiksi bannereissa, välimainoksissa, in-feed-mainoksissa sekä natiivimainoksissa. Outstream-mainosten avulla voidaan saavuttaa laajempaa yleisöä sekä potentiaalista asiakaskuntaa. Mainostajaa veloitetaan kun käyttäjä on katsonut videota vähintään kaksi sekuntia.
Masthead-mainokset
Masthead-mainokset sopivat esimerkiksi uuden tuotteen tai palvelun lanseeraamiseen, sillä niiden avulla voit tavoittaa suuren yleisön lyhyen ajan sisällä. Masthead-mainoksia voi käyttää ainoastaan virallisen Google-myyjän kautta ja mainostajaa veloitetaan kiinteän päiväkohtaisen hinnan mukaan.