Viime vuoden huhtikuussa perustettu, nyt jo yli miljardin dollarin arvoiseksi arvioitu Clubhouse-audioviestintäkanava on kasvanut alle vuodessa 1500 käyttäjästä yli kahteen miljoonaan käyttäjään. Alustasta ennustetaankin seuraavaa supersuosion saavaa somealustaa.

Clubhouse eroaa muista kanavista siten, että viestintään käytetään pelkkää ääntä. Käyttäjät luovat keskusteluhuoneita ja kutsuvat niihin toisia käyttäjiä. Clubhouse soveltuu rentoon yhteydenpitoon ystävien kanssa sekä virallisempaan paneelikeskusteluun tai vaikkapa online-tapahtuman järjestämiseen. 

Clubhouse tarjoaa yrityksille mahdollisen verkostoitumiseen sekä näkyvyyden hankkimiseen. Käyttäjät ovat tällä hetkellä pääasiassa Yhdysvalloista sekä Euroopasta, joten etenkin kansainvälistymistä tavoittelevien yrityksen kannattaa harkita alustan hyödyntämistä.

Tällä hetkellä käyttäjä tarvitsee kutsun päästäkseen luomaan tilin Clubhouseen. Kutsun voi saada toiselta käyttäjältä tai ilmoittautumalla odotuslistalle.

Alustan säännöt kieltävät väärän tiedon levittämisen, mutta valvonta on loppupeleissä muiden käyttäjien varassa. Clubhousea onkin kritisoitu keskustelujen moderoimattomuuden aiheuttamista riskeistä kuten valeuutisten tai propagandan levittämisestä. Myös tietoturvassa on toistaiseksi vielä ilmennyt puutteita.

Mielenkiinnolla jäämme odottamaan, millaisen suosion Clubhouse vielä saa!

Kategoriat: Markkinointi

0 kommenttia

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *