Näin saat julkaisuille eniten näkyvyyttä LinkedInissä

Näin saat julkaisuille eniten näkyvyyttä LinkedInissä

LinkedInin suosio on hurjassa nousussa ja sen odotetaan vain kasvavan kun pandemian jälkeen taloudellinen aktiivisuus nousee jälleen. Yritykset keskittyvät yhä enemmän ammatilliseen sosiaaliseen verkostoitumiseen ja LinkedIn on siihen sosiaalisen median puolella paras kanava. 

Socialinsider ja Cloud Campaign selvitti tutkimuksessaan, millaiset julkaisut saavat parhaimpia tuloksia aikaan LinkedInissä. Tutkimuksessa analysoitiin 141 474 julkaisua 1126 eri brändiltä.

Mikä toimii LinkedInissä juuri nyt ja mihin brändien kannattaa siellä keskittyä?

Yksi avaintekijä on erillisten tiedostojen, kuten esimerkiksi PDF-tiedostojen lisääminen julkaisujen yhteyteen. Tämä generoi tutkimuksen mukaan kolme kertaa enemmän klikkauksia muihin julkaisuihin nähden. Monet käyttäjät hyödyntävät erillisiä tiedostoja myös niin sanotuissa karusellijulkaisuissa, jossa tiedostoa pystyy selaamaan suoraan julkaisussa. PDF-tiedostot toimivat parhaiten sellaisten tilien kohdalla, joilla on yli 100 000 seuraajaa.

Toinen avaintekijä on (yllätys, yllätys) videot. Videot sitouttavat kaikkein eniten suhteutettuna näyttökertoihin etenkin pienten ja keskikokoisten LinkedIn-tilien kohdalla. Videot saavat myös parhaiten aikaan vuorovaikutusta toisten LinkedIn-käyttäjien kanssa.

Panosta siis mielenkiintoisiin sisältöihin, videoihin sekä toisten LinkedIn-käyttäjien kanssa keskusteluun, jos halajat menestystä ja julkaisuille paljon näyttökertoja LinkedInissä!

Tarvitsetko apua somemarkkinointiin? Ota yhteyttä, niin katsotaan miten voimme olla avuksi!

Jenni
040-7558816
jenni@powerpanda.fi