Vuosi 2020 lähestyy loppuaan (vihdoinkin) ja on aika kääntää katse tulevaan. Millaisia digitaalisen markkinoinnin trendejä on luvassa vuonna 2021?

Videot

Videoiden voittokulku jatkaa yhä nousuaan sosiaalisen median kanavissa. TikTokin, Instagram-reelsien sekä Snapchatin storyjen kaltaiset, lyhyet ja helposti editoitavat videot ovat entistä suositumpia. Olet saattanu huomata, että Twitter ja LinkedIn ovat myös ottaneet tarina-ominaisuuden käyttöönsä. Lisäksi Spotify testaa parhaillaan tätä ominaisuutta.

Live-lähetykset

Maailmanlaajuisella pandemialla on varmasti vaikutusta siihen, että erilaisten webinaarien sekä somessa pidettävien live-lähetysten suosio on kasvanut tämän vuoden aikana. Virtuaalisten tapahtumien kuten esimerkiksi messujen määrä tulee luultavasti ensi vuonna kasvamaan entisestään, sillä varsinaisia tapahtumia ei saa monien ennusteiden mukaan järjestää vielä pitkään aikaan.

Vastuullisuus ja läpinäkyvyys

Nykypäivänä ihmiset vaativat brändeiltä muutakin kuin vain tietoa niiden tarjoamista tuotteista ja palveluista. Potentiaalista ostajaa kiinnostaa yhä enemmän, mitä yritys ajattelee esimerkiksi ilmastonmuutoksesta tai tasa-arvosta ja mitä toimenpiteitä yritys tekee ilmastonmuutoksen hidastamiseksi tai tasa-arvon edistämiseksi. Oman yrityksen arvojen tiedostaminen ja niistä viestiminen tulee tulevaisuudessa olemaan entistä tärkeämpää ja merkityksellisempää.

Optimointi ja datan merkitys

Datan kerääminen sekä kaikkien digitaalisten markkinoinnin toimenpiteiden optimointi ja automatisaatio tulee olemaan entistä tärkeämpää, jotta markkinointia pystytään kohdentamaan tarkemmin ja paremmin. Myös kuvahaun suosio on kasvamassa ja siksi esimerkiksi kuvien nimet ja alt-tekstit tulee miettiä entistä tarkemmin.

Kaipaatko apua digitaaliseen markkinointiin? Ota yhteyttä, niin katsotaan miten voimme olla avuksi!

Effiina
effiina@powerpanda.fi
0440787425

Kategoriat: Markkinointi

0 kommenttia

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *