Kysyttyä Google-hakusanamainonnasta
Mikä on Google-hakusanamainonta?
Hakusanamainokset näkyvät luonnollisten hakutulosten ylä- ja alapuolella sekä Googlen kumppaneiden sivustoilla mikäli näin halutaan. Ostopolussa on menty jo niin pitkälle, että käyttäjällä on selkeä tarve tuotteille tai palveluille ja enää puuttuu sopiva vaihtoehto tarpeen täyttämiselle. Hakusanamainonta on kustannustehokkain digimarkkinoinnin keino ja helpon mitattavuuden ansiosta sen tulokset on nähtävissä nopeasti.
Kannattaako Google-hakusanamainonta ulkoistaa?
Kyllä useimmiten. Toimivan hakusanamainonta-kampanjan luominen, kehittäminen ja tulosten seuraaminen vaativatjatkuvaa seuraamista mitä Googlella tapahtuu ja on siksi hyvin aikaavievää puuhaa. Googlella ainoa pysyvä asia on jatkuva muutos! Olemme saaneet asiakkaaksemme aiemmin mainontaa itse tehneitä ja muutostemme myötä mainonnan teho on jopa triplaantunut, jolloin tilinhoidosta veloittamamme kuukausimaksu on todellakin perusteltua.
Jos kuitenkin haluat tehdä mainontaa itse, voimme tehdä säännöllisiä auditointeja kampanjaasi ja antaa kehitysehdotuksia hakusanamainonnan tehostamiseksi.
Minulla on jo Google-tili, voidaanko se säilyttää?
Ehdottomasti kannattaa säilyttää ja hyödyntää sinne kertynyttä dataa! Voimme ottaa tilin haltuun hallinnoijan tilillemme ja luoda sinne uuden hakusanakampanjan valmiiksi. Sinulla säilyy pääsyoikeus ja kaikki muutkin oikeudet tiliisi, joten huoli pois. Jos sinulla ei ole entuudestaan tiliä, voidaan sellainen luoda toimestamme.
Mikä on sopiva päiväbudjetti?
Tämä on hyvin yksilöllinen asia ja sopiva päiväbudjetti katsotaan aina tapauskohtaisesti. Asiakkaidemme päiväbudjetit ovat alkaen muutamia euroja ja suurimmat useita satoja euroja. Päiväbudjetti määrittää paljonko klikkiveloitus keskimäärin maksimissaan on vuorokausikohtaisesti. Kun päiväbudjetti tulee täyteen, mainokset lakkaavat näkymästä kyseisen vuorokauden osalta ja tätä voidaan seurata tarkasti menetetyllä impressioprosentilla. Päiväbudjetti siis sovitaan aina asiakkaan kanssa etukäteen ja sen korottamisesta voidaan antaa faktapohjainen suositus, jonka asiakas sitten hyväksyy tai ei hyväksy.
Meneekö mediamaksut teidän kauttanne vai omalta kortiltamme?
Mediamaksut voidaan laskuttaa kauttamme tai mediamaksujen veloitus voidaan kytkeä teidän maksukortiltanne.
Tarvitseeko kotisivuihin tehdä muutoksia?
Ei tavallisesti, toki annamme mielellämme vinkkejä miten kotisivut saadaan konvertoitumaan paremmin. Kotisivu on se paikka, jonne mainontaa ohjataan. Kotisivujen sisällön tulee olla linjassa hakusanamainonnan mainosten kanssa, muuten välittömät poistumisprosentit ovat suuria ja mainonta menee hukkaan. Huolehdi erityisesti mobiilinäkyvyydestä, sillä jopa 80% kotisivujesi kävijöistä tulee sivuille mobiililaitteella.
Mitä jos haluan siirtää ylläpidon muualle, onko sopimus pitkä?
Me emme sitouta asiakkaitamme pitkillä määräaikaisilla sopimuksilla, vaan tuloksilla ja yksilöllisellä palvelulla. Myös tili on sinun omaisuuttasi ja jos haluat sen siirtää, emme ala hankaliksi.
Paljonko Google-hakusanamainonnan ylläpito maksaa kauttanne?
Tilin ylläpidon hinnoittelu riippuu päiväbudjetista sekä hakusanakampanjoiden, mainosryhmien ja mainosten määrästä. Ole rohkeasti yhteydessä ja jutellaan tarkemmin hinnoittelusta! Kuten todettua, hakusanamainonnan tulokset tulevat suurella todennäköisyydellä kasvamaan niin paljon, että tilinhoitomaksu on perusteltua.