Potentiaalisten asiakkaiden huomio herätetään kanavasta riippumatta laadukkaalla ja kiinnostavalla sisällöllä. Sisältö on digimarkkinoinnin valuuttaa, mutta välillä yritysten päättäjien voi olla vaikeaa päättää, minkälaista sisältöä kannattaa tuottaa ja hyödyntää markkinoinnissa.
Tässä blogitekstissä tarkastellaan viittä eri sisältötyyppiä, sekä sitä, miten niitä kannattaa hyödyntää markkinoinnissa.
1. Blogitekstit ja artikkelit
Blogi mielletään nykyään jo hieman vanhanaikaiseksi sisältömarkkinoinnin työkaluksi, mutta sen pitkälle menestykselle on syynsä. Blogitekstien kautta on helppo tuottaa ajankohtaista, laadukasta sekä hyvin kirjoitettua sisältöä. Teksteissä kannattaa keskittyä aiheisiin, jotka paitsi kiinnostavat lukijoita, myös herättävät luottamusta, sitouttavat lukijoita sekä käynnistävät keskusteluja. Blogitekstejä on helppo tuottaa sekä jakaa ja hakukoneet suosivat niitä hakutuloksissaan.
2. E-kirjat
E-kirjat ovat laajempia tieto- ja sisältökokonaisuuksia, joita käyttäjä voi ladata itselleen esimerkiksi pdf-muodossa. E-kirjojen avulla voit jakaa osaamistasi omaan alaasi liittyen ja siten kasvattaa auktoriteettiasi, kerätä liidejä tai lisää yhteystietoja sähköpostimarkkinointia varten.
E-kirjojen tarkoitus on tarjota tietoa ja ratkaisuja potentiaalisten asiakkaiden haasteisiin ja niiden tulee aina tuottaa arvoa lukijalle. Minimoi e-kirjoissa kaikki mainostukselliset elementit – olethan jo herättänyt lukijan kiinnostuksen, sillä hän on ladannut e-kirjasi. Vaihtokaupassa olet kerännyt hänestä tärkeää dataa, kuten esimerkiksi yhteystiedot jälkimarkkinointia varten.
3. Infograafit
Infograafien avulla on kätevä jakaa laajojakin tietokokonaisuuksia helposti luettavassa muodossa. Visuaalisuuden avulla ne ovat nopeasti silmäiltäviä, sisäistettäviä sekä eteenpäin jaettavia. Infograafi herättää katsojan kiinnostuksen, jonka he jälkeen hän voi siirtyä kotisivuillesi lukemaan aiheesta lisätietoa.
4. Video
Video on tämän hetken kuumin sisältömuoto etenkin sosiaalisessa mediassa. Kaikki somekanavat panostavat tällä hetkellä videoihin ja kehittävät jatkuvasti eri videomuotoja sekä videotyökaluja helppokäyttösemmiksi. Toimiva video on myös tehokas myyntityökalu ja siksi myös yritysten kannattaa valjastaa ne markkinointikäyttöön. Lue lisää täältä, miksi ja miten yritysten kannattaa hyödyntää videoita somemarkkinoinnissa.
5. Ohjeet ja opastukset
Erilaiset tutorial-sisällöt ovat kuumaa kamaa internetissä. Ne ovat blogin kaltaisia pidempiä sisältöjä, joiden avulla voi sukeltaa syvälle yksityiskohtiin ja uuden oppimisen pariin. Voit esimerkiksi tuottaa ja julkaista YouTubessa tutorial-videon, jossa jaat tietoa ja opetat katsojalle jonkin asian alusta loppuun. Muista panostaa käsikirjoitukseen, sillä yksinkertainen ja selkeä lopputulos on aina kaikkein paras.
Tarvitsetko lisäkäsiä sisältömarkkinointiin? Ota yhteyttä, niin katsotaan miten voimme olla avuksi!
Jenni
040-7558816
jenni@powerpanda.fi