Oletko perustamassa uutta yritystä tai valmistelemassa brändiuudistusta? Yksi yrityksen tärkeimmistä visuaalisista elementeistä on logo ja siksi sen suunnitteluun kannattaakin panostaa. Tässä 3 vinkkiä onnistuneeseen logosuunnitteluun:
1. Persoonallisuus
Logo on tunnus, jonka avulla yrityksesi tunnistetaan ja toimivan logon avulla erottaudutaan kilpailijoista positiivisesti.
2. Yksinkertainen on kaunista
Monet isot brändit ovat ajan myötä pelkistäneet logojaan. Parhaat logot kestävät aikaa eivätkä “vanhene” vuosien varrella. Siksi ei välttämättä kannata hypätä kaikkien visuaalisten trendien matkaan vaan harkita tarkkaan, millainen logo näyttää hyvältä sekä nyt että tulevaisuudessa.
3. “One fits all” Kuinka monta eri versiota logosta kannattaa tehdä? Kannattaako logon toimia myös mustavalkoisena? Logon tulee olla muodoltaan niin selkeä, että sitä voi sellaisenaan käyttää kaikkialla – tuotteissa, nettisivuilla, käyntikorteissa, vaatteissa, seinämaalauksena, missä tahansa! Mieluummin siis yksi muodoltaan selkeä ja yksinkertaisen kaunis logo kuin useampi eri vaihtoehto eri käyttötarkoituksiin.
Kaipaatko apua logosuunnitteluun? Ota yhteyttä niin katsotaan, miten voimme olla avuksi!
This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Strictly Necessary Cookies
Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.