Aloita suunnitelmallinen markkinointi!
Markkinointiviestinnän vuosisuunnitelma & -kalenteri
Powerpanda laatii yhteistyössä asiakkaan edustajien kanssa vuosisuunnitelman alla eritellyn rakenteen mukaisesti.
Vuosisuunnitelma sisältää vuosikalenterin, joka on käytännön kuukausittainen toimenpidesuunnitelma seuraavalle 12 kk:n ajanjaksolle. Vuosisuunnitelma ottaa kantaa muun muassa markkinointiviestinnän toimenpiteisiin, aikataulutukseen ja budjetointiin. Asiakas hyväksyy vuosisuunnitelman lopullisen sisällön Powerpandan ehdotusten pohjalta.
Vuosisuunnitelman rakenne:
- Johdanto
- Brändin ydinviestin, erottautumistekijöiden ja kehitystoimien määrittely
- Kohderyhmien ja muiden yleisöjen määrittely
- Tavoitteiden määrittely
- Verkkopalvelun roolin ja kehitystoimien määrittely
- Integroitujen markkinointiviestintätoimenpiteiden määrittely
- Hakukoneoptimointi (valitaan asiakkaalle sopivat toimenpiteet)
- Tekninen hakukoneoptimointi
- Sisäinen hakukoneoptimointi
- Ulkoinen hakukoneoptimointi
- Hakukoneoptimointi (valitaan asiakkaalle sopivat toimenpiteet)
- Digitaalinen mainonta (valitaan asiakkaalle sopivat kanavat)
- Google Ads
- YouTube Ads
- Facebook Ads
- Instagram Ads
- LinkedIn Ads
- Twitter Ads
- Natiivimainonta
- Muut digimediat
- Google Ads
- Sisältömarkkinointi (valitaan asiakkaalle sopivat toimenpiteet)
- Yleiset toimenpiteet
- Blogiartikkelit
- Uutisartikkelit / Ajankohtaiset
- Sosiaalinen media
- Sähköpostimarkkinointi
- Verkkopalvelun sisällöt
- Muut sisällöt (oppaat, raportit, infograafit jne.)
- Konversio-optimointi
- Muut markkinointiviestintäkanavat (valitaan asiakkaalle sopivat toimenpiteet)
- Materiaalit
- Printti
- TV
- Radio
- Ulkomainonta
- Myyntipromootiot ja -materiaalit
- Suoramarkkinointi
- Tapahtumat
- Sponsorointi
- Viestintä ja PR
- Kuvat ja videot
- Muut markkinointiviestintäkanavat (valitaan asiakkaalle sopivat toimenpiteet)
- Liidien hankinta ja hallinta
- Budjettien määrittely
- Tehtävien ja vastuiden määrittely
- Analytiikan ja mittareiden määrittely
- Vuosikalenteri
Kustannus: 3490 € + alv. 24 %
Jos sinulla uusi kansainvälisille markkinoille tähtäävä idea, voit mahdollisesti hyödyntää vuosisuunnitelmaan myös Business Finlandin innovaatioseteliä.