Uskomme 100% mitattavissa olevaan digitaaliseen markkinointiin, jota tukee perinteinen markkinointi.

Oletko muuten huomannut, että rakas naapurimaamme Ruotsi ja siellä asuvat ruotsalaiset ovat aika velikultia markkinoimaan ja luomaan globaaleja brändejä? Tässä me suomalaiset olemme paljon perässä, mutta saavutamme koko ajan.

Ero näkyy erityisesti markkinoinnin panostuksissa: Kun Suomessa aletaan miettiä uuden tuotteen luomista tehdään budjetti, jossa 80% menee tutkimukseen ja tuotekehitykseen (R&D) ja loput 20% markkinointiin / brändäämiseen – näin karkealla matematiikalla.

Ruotsissa lukemat tehdään samalla tavalla, mutta päinvastoin. Jos Suomessa yrityksellä menee huonosti, uskallan sen verran yleistää, että markkinointibudjetti joutuu ruosteisen viilan alle ensimmäisten joukossa. Ruotsissa taas sopivasti yleistäen, revitään viimeisetkin sentit maton alta ja panostetaan markkinointiin, jolla toivotaan noustavan suosta.

Kaikki lähtee markkinointistrategiasta

Tuntuuko joskus siltä, että mainoksia, somepäivityksiä ja “whatsoever” läiskitään menemään miten sattuu, ilman sen suurempaa suunnitelmallisuutta? Tämä tulisi lopettaa heti, koska se on ajan ja rahan tuhlaamista.

Pyydä Powerpanda avuksesi, ja toteutetaan selkeä vuosikello ja markkinointisuunnitelma esimerkiksi somea tai koko markkinointia varten.

Lähdemme aina siitä liikkeelle, että ymmärrämme liiketoimintasi sekä miten teiltä ostetaan ja miten ostajan polku muotoutuu. Tämän jälkeen määritämme mittarit, kohderyhmän, tavoitteet sekä seurannat sen mukaisesti. Tarvittaessa voimme toteuttaa markkinoinnin ja esimerkiksi some-päivitykset täysin tai voimme kouluttaa henkilöstönne esimerkiksi hyödyntämään markkinointiautomaatiota. Markkinoinnin tueksi voidaan hyödyntää myös dataa, jolloin arvailun ja hyvien arvauksien sijaan voidaan perustaa markkinointi faktapohjaiseen tietoon ja tiedolla johtamiseen.

Markkinointisuunnitelman eli markkinointistrategian tekoon, voit hyödyntää myös 5000 € arvoista innovaatioseteliä, jolloin laskutamme Business Finlandia työstä.

innovaatioseteli

Lopeta tulokseton markkinointi ja laitetaan se raha tuottamaan!

Ps. Se ensimmäinen tunti konsultointia ei perinteisesti maksa mitään.