Markkinoinnin vuosisuunnitelma ja vuosikello

Aloita yrityksen strategiaa tukeva ja suunnitelmallinen markkinointi!

Markkinointiviestinnän vuosisuunnitelma & -vuosikello.

Powerpanda laatii yhteistyössä asiakkaan edustajien kanssa monikanavaisen markkinoinnin vuosisuunnitelman alla eritellyn rakenteen mukaisesti.

Vuosisuunnitelma sisältää vuosikalenterin, joka on käytännön kuukausittainen toimenpidesuunnitelma seuraavalle 12 kk:n ajanjaksolle. Vuosisuunnitelma ottaa kantaa muun muassa markkinointiviestinnän strategiaan, kanaviin, toimenpiteisiin, aikataulutukseen ja budjetointiin. Asiakas hyväksyy vuosisuunnitelman lopullisen sisällön Powerpandan ehdotusten pohjalta.

Markkinoinnin vuosisuunnitelma

Vuosisuunnitelman rakenne

  • Johdanto
  • Brändin ydinviestin, erottautumistekijöiden ja kehitystoimien määrittely
  • Kohderyhmien ja muiden yleisöjen määrittely
  • Tavoitteiden määrittely
  • Verkkopalvelun roolin ja kehitystoimien määrittely
  • Integroitujen markkinointiviestintätoimenpiteiden määrittely
    • Hakukoneoptimointi (valitaan asiakkaalle sopivat toimenpiteet)
      • Tekninen hakukoneoptimointi
      • Sisäinen hakukoneoptimointi
      • Ulkoinen hakukoneoptimointi
  • Digitaalinen mainonta (valitaan asiakkaalle sopivat kanavat)
    • Google Ads
      • YouTube Ads
    • Facebook Ads
    • Instagram Ads
    • LinkedIn Ads
    • Twitter Ads
      • Natiivimainonta
    • Muut digimediat
  • Sisältömarkkinointi (valitaan asiakkaalle sopivat toimenpiteet)
    • Yleiset toimenpiteet
    • Blogiartikkelit
    • Uutisartikkelit / Ajankohtaiset
    • Sosiaalinen media
    • Sähköpostimarkkinointi
    • Verkkopalvelun sisällöt
    • Muut sisällöt (oppaat, raportit, infograafit jne.)
  • Konversio-optimointi
    • Muut markkinointiviestintäkanavat (valitaan asiakkaalle sopivat toimenpiteet)
      • Materiaalit
      • Printti
      • TV
      • Radio
      • Ulkomainonta
      • Myyntipromootiot ja -materiaalit
      • Suoramarkkinointi
      • Tapahtumat
      • Sponsorointi
      • Viestintä ja PR
      • Kuvat ja videot
  • Liidien hankinta ja hallinta
  • Budjettien määrittely
  • Tehtävien ja vastuiden määrittely
  • Analytiikan ja mittareiden määrittely
  • Vuosikalenteri

Kustannus: 3490 € + ALV

Jos sinulla uusi kansainvälisille markkinoille tähtäävä idea, voit mahdollisesti hyödyntää vuosisuunnitelmaan myös Business Finlandin innovaatioseteliä.

Sosiaalisen median strategian ja sisältökalenterin laadinta

Toimittaja laatii yhteistyössä Tilaajan edustajien kanssa kirjallisen sosiaalisen median strategian ja sisältökalenterin, joka on käytännössä myös viikoittainen toimenpidesuunnitelma seuraavalla 12 kk:n ajanjaksolle. Näiden rakenne on määritelty seuraavasti.

Sosiaalisen median strategian rakenne:

  • Liiketoimintatavoitteet
  • Sosiaalisen median markkinoinnin päämäärät
  • Tärkeimmät kohderyhmät
  • Kanavat & Sisältöstrategiat
  • Mahdolliset sosiaalisen median mainoskampanjat
  • Budjetit
  • Data, analytiikka & raportointi
  • Roolit

Sosiaalisen median sisältökalenterin rakenne:

  • Ajankohta: Kuukausi, Viikko, Päivä ja Kellonaika
  • Kanava
  • Aihe
  • Toteuttaja
  • Hyväksyjä
  • Sponsorointi
  • Status: Työn alla / Hyväksynnässä / Hyväksytty / Ajastettu / Julkaistu

Hinta yhteensä 2600 eur +ALV

Jos sinulla uusi kansainvälisille markkinoille tähtäävä idea, voit mahdollisesti hyödyntää vuosisuunnitelmaan myös Business Finlandin innovaatioseteliä.